✅Persoonlijk verhaal
✅Leraar van het Jaar 2021
✅Diepgaande inhoud
Een Toegewijde Onderwijzeres met een Passie voor Echte Verbinding!
Spreker
Van de 1000 studenten die beginnen aan een lerarenopleiding blijven na 10 jaar nog maar 200 docenten werkzaam in het onderwijs. Die 200 docenten ervaren veel werkdruk, hebben moeite om de klassen te motiveren, écht contact te maken met hun leerlingen/studenten en krijgen veel extra taken. Daar wil ze wat aan doen! Docenten zijn hard nodig en kunnen ècht het verschil maken in iemands leven! Daarvoor moet je weten waar je voor staat als docent en moet je je goed voelen.
✅Geboekt door onder andere
mbo Utrecht | Summa College | GET Summit | Hogeschool van Rotterdam
✅Geboekt door onder andere mbo Utrecht | Summa College | GET Summit | Hogeschool van Rotterdam
Kirsten als spreker
-
Kirsten Cuppen, geboren en getogen Tilburg, heeft een diepe persoonlijke reden waarom ze ervoor heeft gekozen om docent te worden. Haar reis begon met haar eigen ervaringen als leerling, waarbij ze geen goede docenten had en vaak teleurgesteld was in het onderwijs dat ze ontving. Deze ervaringen lieten een diepe indruk op haar achter en zorgden ervoor dat ze zich afvroeg hoe ze het anders zou kunnen doen als ze zelf voor de klas zou staan.
-
Als kind was Kirsten een onzeker meisje en werd ze geconfronteerd met pesterijen. Het pestgedrag heeft invloed gehad, maar door dat pestgedrag heeft die persoon haar eigen gedrag negatief veranderd. Ze werd een vervelende en drukke leerling die nooit oplette en geen huiswerk maakte. Docenten beoordeelden haar altijd op haar gedrag en keken nooit verder naar de persoon achter dat gedrag. Eén docent heeft zelfs gezegd: "Zij zal nooit wat bereiken in haar leven." Dat heeft haar enorm geraakt en gemotiveerd om het zelf anders te doen als docent.
Met een vastberadenheid om het onderwijs te verbeteren, besloot Kirsten zelf docent te worden. Ze wilde een verschil maken in het leven van jonge mensen en hen inspireren om hun volledige potentieel te bereiken. Ze was vastbesloten om een docent te zijn die niet alleen kennis overdraagt, maar ook echt begrijpt wat haar studenten doormaken en hen ondersteunt op emotioneel en persoonlijk vlak.
Met haar eigen ervaringen in gedachten, heeft Kirsten een duidelijk beeld gevormd van wat een goede docent echt betekent. Ze begrijpt dat het niet alleen gaat om het overbrengen van kennis, maar ook om het creëren van een veilige omgeving waarin studenten zich kunnen uiten en hun eigen stem kunnen vinden. Haar motto "als je echt kijkt, zie je meer" weerspiegelt haar diepgewortelde overtuiging dat het belangrijk is om voorbij de oppervlakte te kijken en de unieke behoeften en talenten van elke student te waarderen.
-
Tijdens haar inspirerende lezing straalt spreker Kirsten Cuppen een onmiskenbare dosis enthousiasme en energie uit. Ze brengt een heldere boodschap over het ontdekken van onbenutte potentie door middel van spiegeling.
Met overtuiging benadrukt Kirsten het belang van het reflecteren van jezelf. Als docenten hebben we de kracht om anderen een spiegel voor te houden, waardoor ze hun ware potentieel kunnen zien. Maar Kirsten benadrukt dat deze kracht ook op onszelf van toepassing is. Door eerlijk naar onszelf te kijken, kunnen we onze eigen kracht ontdekken en ontketenen om een positieve verandering teweeg te brengen.
Een essentieel onderdeel van Kirstens lezing is het delen van positieve verhalen. Ze moedigt haar toehoorders aan om inspirerende ervaringen en successen te delen. Door deze verhalen te delen, worden anderen geïnspireerd en gestimuleerd om ook hun eigen potentieel te ontdekken.
Kirsten benadrukt dat het handelen vanuit je eigen kracht een directe invloed heeft op de werkdruk. Wanneer we vanuit onze eigen kracht opereren, kunnen we onszelf beter positioneren en een positieve impact hebben op onze werkomgeving. Ze illustreert hoe bewustwording van ons docentschap en het begrip van onze eigen identiteit essentieel zijn om echt effectief te zijn in het onderwijs.
Met een persoonlijk stuk uit haar eigen leven weet Kirsten haar publiek te raken. Ze deelt haar eigen ervaringen en overtuigingen op een authentieke manier, waardoor haar boodschap nog krachtiger wordt. Kirsten Cuppen inspireert haar luisteraars om vanuit hun eigen kracht te handelen en zo een verschil te maken in het leven van hun studenten en in de wereld om hen heen.
Kirsten actief als spreker voor Nederlandse en internationale events.
Daarom kies je voor Kirsten Cuppen
✅ Persoonlijk verhaal
✅ Diepgaande inhoud
✅ Leraar van het Jaar 2021
Spreker Kirsten Cuppen
-
Onderwijs
Culturele sector
Maatschappelijke events
-
Werkdruk en werkgeluk
Reflecteren
Talent ontwikkeling
Motivatie
-
Vanaf tarief € 1500,00
*Prijzen zijn bespreekbaar
Waarom is Kirsten uniek?
Sessies
-
In het onderwijs is de werkdruk onmiskenbaar hoog. Docenten worden geconfronteerd met een continu veranderend curriculum, administratieve verantwoordelijkheden en de behoeften van hun studenten. Het is cruciaal om deze uitdagingen niet te negeren, maar om ze aan te gaan met inzicht en veerkracht.
Kirsten Cuppen erkent de druk waarmee docenten dagelijks worden geconfronteerd en moedigt haar toehoorders aan om deze uitdagingen openlijk te bespreken. Pas als er eerlijk wordt gecommuniceerd over ervaringen, kan er worden samengewerkt aan oplossingen en veranderingen die de werkomgeving ten goede komen.
Maar naast het erkennen van werkdruk is het net zo belangrijk om aandacht te besteden aan werkgeluk. Werkgeluk is geen luxe, maar een essentieel aspect van een gezonde en productieve professionele ervaring. Gelukkige docenten stralen positiviteit uit naar hun leerlingen en creëren een omgeving die bevorderlijk is voor groei en ontwikkeling.
Hoe kunnen docenten deze balans bereiken? Eerst en vooral is het belangrijk om grenzen te leren stellen. Ja, het werk is van onschatbare waarde, maar dit betekent niet dat docenten zichzelf moeten uitputten. Het is van vitaal belang om te weten wanneer "nee" gezegd moet worden en wanneer er tijd voor zichzelf moet worden genomen. Zelfzorg is geen egoïstische daad, maar een noodzakelijke stap naar duurzaamheid en persoonlijke groei.
Bovendien kunnen docenten een ondersteunende werkomgeving creëren door samen te werken met collega's en een cultuur van open communicatie en kennisdeling te bevorderen. Door ervaringen te delen en van elkaar te leren, vergroten ze hun veerkracht en ontdekken ze effectieve strategieën om met uitdagingen om te gaan.
Investeren in professionele ontwikkeling is ook van vitaal belang. Door voortdurend te leren en te groeien, vergroten docenten niet alleen hun bekwaamheid, maar ontstaan er ook nieuwe kansen voor voldoening en enthousiasme in het werk.
In de lezingen en coachingssessies van Kirsten Cuppen wordt dieper ingegaan op deze aspecten en worden praktische inzichten en strategieën geboden om de balans tussen werkdruk en werkgeluk te vinden. Samen kunnen docenten een omgeving creëren waarin ze niet alleen succesvol zijn, maar ook gedijen op persoonlijk en professioneel vlak.
-
Kirsten Cuppen's inspirerende lezing over reflectie biedt een diepgaand inzicht in het belang van deze cruciale vaardigheid, zowel voor docenten als voor studenten. Ze legt de nadruk op de kracht van het reflectieproces, waarbij ze anderen een spiegel voorhoudt om hen te helpen hun eigen potentieel te ontdekken en te laten groeien. Kirsten benadrukt dat het vermogen om kritisch naar zichzelf en hun ervaringen te kijken, docenten in staat stelt om voortdurend te evolueren en te verbeteren in hun rol.
In haar lezing deelt Kirsten ook hoe reflectie studenten kan leiden naar een dieper begrip van zichzelf en hun eigen leerproces. Door studenten aan te moedigen om terug te kijken op hun ervaringen en prestaties, kunnen ze inzicht krijgen in hun sterke punten en gebieden waarop ze zich verder kunnen ontwikkelen. Kirsten benadrukt het positieve effect van dit proces, waarbij zelfontdekking en groei centraal staan.
Een ander belangrijk aspect dat Kirsten aanstipt, is het idee dat reflectie niet alleen intern gericht hoeft te zijn. Ze daagt haar publiek uit om zich bewust te zijn van de impact die ze kunnen hebben door dienst te doen als positieve rolmodellen. Door te laten zien hoe reflectie leidt tot persoonlijke groei en ontwikkeling, kunnen docenten anderen inspireren om hetzelfde te doen. Kirsten moedigt haar toehoorders aan om anderen te motiveren om hun eigen unieke krachten te ontdekken en te omarmen.
Kortom, Kirsten Cuppen's lezing over reflectie biedt een diepgaande verkenning van hoe deze vaardigheid kan leiden tot empowerment, groei en positieve verandering, zowel op persoonlijk als professioneel vlak. Haar woorden herinneren ons eraan dat het vermogen om naar binnen te kijken en anderen te inspireren om hetzelfde te doen, ons in staat stelt om te gedijen als individuen en als gemeenschap.
-
De lezing van Kirsten Cuppen over talentontwikkeling werpt een scherp licht op het belang van dit essentiële thema. Met een diepgeworteld geloof in het potentieel van elke individuele student, benadrukt Kirsten de cruciale rol die docenten spelen bij het identificeren en cultiveren van de unieke talenten en capaciteiten van hun leerlingen.
Kirsten's betoog benadrukt hoe talentontwikkeling niet alleen leidt tot persoonlijke groei, maar ook tot het ontdekken van passies en het ontsluiten van sterke punten. Door de tijd te nemen om studenten te begrijpen en te ondersteunen bij het benutten van hun natuurlijke gaven, kunnen docenten hen begeleiden naar een pad van zelfontdekking en vervulling.
Een centraal punt in Kirsten's lezing is het idee van gepersonaliseerd leren. Ze moedigt haar toehoorders aan om te investeren in het creëren van een onderwijsomgeving waarin elke student individuele aandacht en begeleiding krijgt. Deze aanpak, die zich richt op het potentieel van elk individu, bevordert niet alleen academisch succes, maar ook persoonlijke voldoening en groei.
Kirsten's woorden inspireren docenten om een omgeving te koesteren waarin talenten kunnen floreren. Door te erkennen dat iedere student unieke sterktes en passies heeft, moedigt ze docenten aan om te dienen als gidsen op een reis van ontdekking en ontwikkeling. De lezing herinnert ons eraan dat het ontwikkelen van talent niet alleen individuen ten goede komt, maar ook bijdraagt aan een meer inclusieve, dynamische en bloeiende onderwijsgemeenschap.
Aanvraagformulier
Leuk dat je interesse hebt in Kirsten Cuppen voor jouw evenement!
Vul onderstaande velden in en je ontvangt binnen 24 uur reactie op je aanvraag!
Daarom kies je voor Kirsten Cuppen
✅ Global teacher prize
✅ Persoonlijk verhaal
✅ Diepgaande inhoud
Samenwerken?
Kirsten drinkt graag virtueel een kopje koffie met je. Maak vrijblijvend een afspraak voor een adviesgesprek, via onderstaande knop. Of neem direct hier contact op.
Telefoonnummer
+31 6 10 73 83 57
E-mail
info@kirstencuppen.nl